Facebook

Online annoncering på Facebook

Facebook opslag og Facebook annoncering

Når I har oprettet en firmaside, kan I lave opslag/opdateringer på firmasiden. Opdateringer på en firmaside fungerer stort set på samme måde, som når man laver en opdatering på sin egen væg som privatperson. Man kan uploade billeder og film, skrive en tekstmeddelelse m.v. Man har dog adgang til flere andre funktioner, hvor man bl.a. kan lave en form for online annoncering ved at “booste” et opslag og se statistik på opslagene. Smartness kan hjælpe med Facebook opslag og annoncering, herunder  produktion af relevante og  hyppige opdateringer, så I kan koncentrere jer om andre dele af virksomheden.

Boost af opslag på Facebook

Når man skriver et opslag, er det begrænset, hvor mange man når ud til i hvert fald så længe, man ikke har mange følgere. Jeres følgere vil se jeres opslag, og alt efter hvor mange der deler jeres opslag, kan I nå bredere ud. Men hvis I vælger at booste et opslag, kan I betale jer fra at få opslaget vist til nogle, som ikke følger jeres side, og som måske slet ikke kender til jeres firmas eksistens.

Boost af opslag virker (lige som Facebook annoncering) bedst, hvis man har noget virkelig godt at sige. Det kunne f.eks. være 20% rabat i jeres webshop, en gratis e-bog, en konkurrence eller lignende. Lad vær med at booste alle jeres opslag, da det hurtigt vil vise sig, at I ikke får nok ud af det. Herudover anbefaler vi, at man langt oftere annoncerer i stedet for at booste, da der er flere muligheder ved annoncering.

Online annoncering på Facebook

Hvis I vælger at annoncere på Facebook, hvilket vi helt klart anbefaler at man gør, opretter man annoncer, som ikke vil kunne ses på jeres egen væg. Når Smartness opretter Facebook annoncer, opretter vi altid 2-3 forskellige annoncer for at se, hvilken der klarer sig bedst. Herefter deaktiverer vi dem, der klarer sig mindre godt, så I får mest muligt ud af jeres annoncering.

Strategi

Vi lægger sammen en strategi for jeres annoncering. Vi har mange års erfaring, og vi ved, hvad der virker. Vi kan f.eks. oprette et tilbud med eksempelvis 20% rabat, hvor det er muligt at “gemme” tilbuddet, og så vil man modtage en reminder gennem Facebook, når tilbuddet er ved at udløbe. Herudover er der en række muligheder for segmentering, hvor det f.eks. er muligt at importere alle jeres kunders e-mail adresser og finde profiler på Facebook, der ligner jeres nuværende kunder mest muligt – dette er en ret effektiv form for segmentering.

Vi vælger jeres kampagner med omhu, da kun de bedste vil virke. I skal tænke på at jeres annonce kommer ud til personer, der sandsynligvis intet kender til jeres virksomhed, så der skal være noget at hente for modtageren. Læs mere om Facebook annoncering på Facebooks egen side her

Fra strategi til implementering ved brug af sociale medier

Strategi

Vi lægger sammen en strategi med budget for en optimal indsats på de mest relevante sociale medier.

Planlægning og opsætning

Vi planlægger, ud fra målgrupperne, hvornår annoncerne skal vises og opsætter annoncekonti med tracking.

Implementering

Vi sørger for produktion af annoncer, og vi sørger for at annoncerne eksekveres ud fra den aftalte plan.

Vi kan sørge for hyppige og relevante opslag, vi kan stå for boost og annoncering, og vi kan hjælpe med andre online marketingaktiviteter som f.eks. SEO, Google Adwords og nyhedsbreve. Kontakt os for at høre mere